Monday 19 November 2007

It's Hard to Be Five 五歲愛搞怪

Chinese version from here

五歲了,有什麼事情是困難的呢?原來要學習君子動口不動手、等候與輪流、上課坐好不亂動、和要自己走路不能給人抱等。一些在大人看來是視為當然的事情,但對五歲的孩子卻是有難處的,還好潔米李寇蒂斯和蘿拉康乃爾這對搭檔,在出版《我出生的那一天》後,仍持續關注孩子成長中的問題,讓孩子學習自我控制的過程變得容易有趣多了。

English version from here

Just yelled at my brother.My mind says do one thing.My mouth says another.It's fun to be five!Big changes are here!My body's my car,and I'm licensed to steer. Learning not to hit? Having to wait your turn? Sitting still? It's definitely hard to be five. But Jamie Lee Curtis's encouraging text and Laura Cornell's playful illustrations make the struggles of self-control a little bit easier and a lot more fun!This is the sixth inspired book from the #1 New York Times best-selling team of Today I Feel Silly: & Other Moods That Make My Day and I'm Gonna Like Me: Letting Off a Little Self Esteem.

我粉想做那件..." Dare to be 35"的 T-shirt..請點那個網站裡頭的 Browse Inside

My version:

弟弟今天滿五歲,好幾天前就開始在跟我說..what he wants for his birthday...可愛的他天天想地都不一樣....昨晚還說..媽媽..我想帶蛋糕去學校請同學吃..我就ㄧ付粉摳的樣子回..弟弟景氣不好..不能你說要帶什麼..媽媽就都說好..他馬上回..那可以買便宜一點的..我生日柳..ha ha..我馬上被說服..,他說地對,哄他睡後,我馬上乖乖地出門準備兩條蛋糕..讓他明天帶去...早上我在他的聯絡簿上粉充忙地寫了兩句...弟弟五歲了囉..五歲愛搞怪正式開始...生日快樂唷....(老師叫我寫在卡片上..她會幫我唸給他聽)下班趕緊跑去幫他帶個蛋糕回來..爸爸今早又要出差要出遠門兩個星期..今天無法參加..昨晚就先交代.要帶去買個小禮物,老大也要買...ok ok ...載兩個兄弟回來..蛋糕放在摩拖車上..弟弟把它弄翻了..我好生氣..好生氣..好生氣..但是想想他的生日..不要發火..不要發火...就回:弟你今天5歲生日..第一天你就開始搞怪了..厚.. 兄弟倆就笑的好開心...心想,媽媽我自已先開頭的...誰叫我自已說這句.."..五歲愛搞怪正式開始."..馬上應驗了這句話

晚上吹蠟燭時..我問他..你有什麼願望?

原想他定會說個什麼爆笑之類的事,手上拿著心愛的禮物.等我開始錄時...卻說..他想爺爺回來看我..oh...真是.. 聽了好.... broken  heart..錄不下去..走過去抱抱他..我們都粉想念他啦..於是我就大喊..爺爺你今天要回來看我們 ,知道嗎?..哥哥改了他的聲音說..好啦..弟弟說..那是哥哥第聲音不是爺爺拉..我們到現在還會想念我家爺爺..上床睡時..弟弟要求我念那本."跟爺爺說再見"..喪親之痛..我們仍能然感受到....我大概了解他的心情,這麼快樂的日子.爺爺是要參與的..

No comments: